maandag 20 april 2009

grow teaching learners to be self-directed

Abstract
based on the situational leadership model of Hersey and Blanchard (1988) the Staged Self-directed learning model proposes that learners advance through stages of increasing self-direction and that teachers can help or hinder that development. good teaching matches the learner's stage of self-direction and helps the learner advance towards greater self-direction. specific methods are proposed for teaching students at each stage, although many different teaching styles are good when appropriately applied. several pedagogical difficulties are explained as mismatches between teacher style and learner stage, especially the mismatch between a student needing direction and a non-directive teacher

https://eplace.han.nl/personal/lnde/Private%20Documents/dissertatie/literatuur/leren%20en%20leercompetenties/growteachinglearnersselfdirected.pdf


mijn notes
  • model om studenten te leren meer zelf gestuurd te worden. gebaseerd op het SSDL model waarin staat dat de stijl van management moet matchen met de readiness van de werknemer.
  • het gaat uit van de rol die docenten moeten nemen bij de verschillende soorten studenten. zie model
  • zelf-gestuurd leren is te leren en kan onderwezen worden.
  • verwijzing naar vygotsky tool of thought
  • candy drie betekenissen van de term zelf-gestuurd leren: autonomy, autodidaxy en learner-control
  • er zijn vier soorten studenten; dependent, interested, involved en self-directed. Hoe verhoudt zich dit tot de vier fasen van Simons?
  • het stuk richt zich op de docent
  • ik heb het nog niet helemaal gelezen, gaat vrij ver in hoe je het curriculum moet inrichten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Volgers

Over mij

Onderwijskundig adviseur ICT in Onderwijs Service Centrum Onderwijs (SCO) Hogeschool van Arnhem en Nijmegen