maandag 20 april 2009

goldfinch skills, learning styles and success of first-year undergraduates

ABSTRACT This study investigates the relationships between students’
confidence in their generic skills on entry to university, their learning
styles and their academic performance in first year. Research based on
a large cohort of Scottish undergraduates found that students generally
entered university feeling very confident that they already possessed
good skills, and there was a suggestion of over-confidence in that those
who failed the year entered with slightly higher confidence than other
students. However, those students who withdrew during the year had
significantly less confidence. The most significant combination of factors
in explaining success in first year were a low score on the activist
learning style scale and high initial confidence in the skills of selfreliance,
time management and teamwork, together with lower initial
confidence in written communication skills. The implications of this
research are discussed and some suggestions made for improving educational
practice


https://eplace.han.nl/personal/lnde/Private%20Documents/dissertatie/literatuur/leren%20en%20leercompetenties/learningstyles.pdf

mijn notes:
  • verwijzing naar literatuur over redenen om te stoppen met studeren (Hall 2001). meestal 'an accumulated combination of problems.'
  • veel voorkomende redenen, verkeerde studie, academic difficulties, financiele problemen, slechte student ervaringen, ontevreden met social omgeving, ontevreden met ondersteuning van de instelling.
  • gebrek aan academische vaardigheden wordt ook vaak genoemd door oudere studenten en gebrek aan zelf management en studie vaardigheden door jongere studenten. ook slechte time management skills.
  • studenten schatten hun vaardigheden vaak niet goed in
  • leerstijlen worden uitgelegd als voorkeur voor 1 van de 4 fases van de adult learning cycle.
  • excellent summary of learning styles in Coffield et all 2004
  • age, gender, low scores on activist learning style, good timemanagement skills zijn gerelateerd met succes op school en zijn gerelateerd.
  • geen verschil in leeftijd bij time management skills
  • studenten met werkervaring laten geen grotere confidence zien in hun skills. niet omdat ze die skills niet ontwikkeld hebben maar omdat ze juist meer zicht hebben gekregen op hun beperkingen of ze geen transfer kunnen maken.
  • meer interessante gegevens over relatie tussen succes en bepaalde leerstijlen, confidence en skills.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Volgers

Over mij

Onderwijskundig adviseur ICT in Onderwijs Service Centrum Onderwijs (SCO) Hogeschool van Arnhem en Nijmegen