https://eplace.han.nl/personal/lnde/Private%20Documents/dissertatie/literatuur/garrisondropout2.pdf
mijn notes:
- belangrijk om adult learner in wisselwerking met zijn omgeving te zien (dus goed dat ik gevraagd heb naar eigenschappen als relatie en kinderen)
- zowel academic als sociale integratie is belangrijk (tinto). gezien het sociale leven van de volwassenen student zal vooral academische integratie belangrijk zijn.
- het is belangrijk dat school integreert in het leven van de student (en niet andersom) dat kwam ook ander onderzoek.
- voor volwassenen is het belangrijk dat het curriculum relevant is voor hun doelen (knowles)
- het is belangrijk bij onderzoek naar volwassenen dat ook variety of psychosocial variables within both the school and nonschool environment worden meegenomen.
- persisters worked a greater number of hours than dropouts
- dropout generally thought their courses were more relevant and were clearer about their goals than were the persisters
- maar ze hadden ook lower self-confidence en lower scholastic ablity.
- gecombineerd met greater socioeconomic change may set unrealistic goals for themselves
Geen opmerkingen:
Een reactie posten